tirsdag 27. mai 2014

Farger er ubeskrivelig viktig

og farger påvirker deg. Veldig.

Enten du vil eller ei. Både bevisst og ubevisst.


Jeg har aldri likt blått. Med unntak av til jul, så klart. For blått er jo den opprinnelige julefargen.
Ellers liker jeg selvsagt naturlig blått: Som sjø, himmel, blomster...

Rødt har jeg slett ikke sansen for. Men det er julefarge nummer to.

Gult kan jeg ikke fordra..

Heller ikke rosa; jeg har aldri likt rosa.


Hvitt? Nei takk. Unntatt som veggfarge, der er hvitt (men da må den brekkes litt) uovertruffent.

Svart tålte jeg ikke tidligere (med unntak av svarte underdeler, som eksempelvis bukser og skjørt). Men jeg begynner å få sansen for svart, ikke minst fordi det er nøytralt.

Akkurat som hvitt, samt utallige grå sjatteringer.

Oransje! Men ikke så mye som tidligere.

Lilla! Men ikke for mye. "For lite og for mye forderver alt", som salig svigermor sa.

Grønt! Fargen jeg liker aller best. Uimotståelig. Spesielt lime. Men alle toner av grønt, takk.

Høstfarger her, altså. Med unntak av gult, som sagt.

Metall, sa du? Kobber, messing, gull.


Hvilke farger liker du ikke - og hvilke foretrekker du?

Fargene du velger, når det gjelder klær? Utenom trendene, altså.

Fargene på rommene, der du bor?

Åssen påvirkes du? (Jeg gidder fornemlig ikke å
være helt aldeles korrekt og skrive "hvordan", alltid ;)


Noe å fundere over...


I kveld er det sesongens aller første "Grønn Glede" (NRK1 kl. 19.45 (dagens reklame).
I'm really looking forward to it.

Tæjk ker ^^,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar