onsdag 20. mars 2013

Sex olika färger

är det nu ett tag sedan jag hade, utan här har du en bild:


Från vänster: Mellanblå, beige, vinröd, orange (fotot ljuger litet; då färgen här tycks likna gul), ljus grå och lime.

Jag tänker att använda tillsammans tio olika färger och nyanser (till exempel ljus och mörk grå).

(32 masker, rätstickning, 34 rillor. Superwash, 100% ylle. Stickpinnar 45 mm - därför att jag har det med att sticka litet hårt. Lätt och TV-vänligt arbete :)

Trådarna syr jag in ganska strax efter at rutan är färdigstickad. Det måste vara hur svårt som helst att måste ta sig itu med en hög håg med rutor!

HJÄLP!?

Jag får fråga er som har erfarenhet med lapptäcken: Borde jag sy eller virka ihop rutorna? I varje mask, eller hur då? Först längder, sen i täckets bredd... eller vad? Jag vill göra ett så gott och hållbart handarbete som möjligt.

Ett mysigt täcke som får värma vid behov... under många, många år, långt in i framtiden (:

På förehand många tack för svar och (förhoppningsvis) alla goda råd.


Sköt om dig, och ha en fortfarande jättefin mittväckodag c",)


Tidigare/historia:

"LANDET" MED DETTE GARNET

UT AV SKAPET

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar