tirsdag 28. oktober 2014

Blokkleilighet eller rekkehus?


spurte hun meg.

Dame, ca. 70, ikke lenger helt go' i fyssisikken sin.

- Hva mener du, da, Torunn? Kan du gi meg et råd?



- Ingen alternativer? spurte jeg. Hun ristet på hodet.



- Jeg vil ikke gi noe direkte råd, sa jeg. - Annet enn at vi blir ikke yngre med årene.
Et rekkehus krever atskillig mer vedlikehold enn en blokkleilighet. Rekkehus kan gå
over flere plan og etasjer. Blokkleiligheter gjør sjelden det. Og bor man i blokk, er
der oftest heis.

Hun valgte blokk. Og stortrives.



Den fysiske helsa skranter. Hun er sjeleglad for at hun slipper å "plage" seg selv,
ungene sine og andre med slikt som ytre vedlikehold, hage og styr.

Nå stuller og steller hun på balkongen sin, alt etter årstidene. Og blomstrer psykisk :)





Ta vare, vær grei og ha en strålende dag ^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar