tirsdag 7. oktober 2014

Alle tre utmerker seg


som stora personligheter, allt nu; högst olika.

En er helt brun, har en hjärt-teckning på magen, pysslar ofta med att göra
sig i ordning. Är redan mycket van med människor. Han har fått namn ^^

En annan är brun och vit, med pil i pannan. Han är rädd, skakar mycket, men
lugnar snart ner sig. Vi förstod redan i går att han vill behöva extra mycket
uppfölgning. Man kan inte ens ge honom ändå litet fria tyglar; för då sticker
han. Rakt. Han måste smaka ock gnaga på absolut allt. Utan han fann ut at
mor, hon kunde han slicka på... hennes hand ;)

Den tredje er också brun og hvit, utan har heltbrunt hovud. Han er en riktig
upptäckare. Och en gosare. Som också får lugna ner sig. Ganska van med
folk.

Dom utforskar, klättrar i gallren, äter... hur vi skrattar, när vi observerar dom!
Härligt och häftigt tuffa killar, mycket testosteron :)

Kärlek, trygglek och fötroende är något av det allra viktigaste. Och klar
kommunikation. Ja, råttor kommunikerar mycket klårt.

Vi har tagit emot 1 och 2 råttor samtidigt... men aldrig tre. En krävjande tid,
har vi framför oss. Därför att vi tar det här på allra högsta allvar. Tiden går
fort - kom ihåg att njuta av den!

Hammock har dom också fått. Och något mer att gnaga på.

I går kväll väntade jag till alla hade hittat vatten (oi, vad torsta!) innan jag
fann min säng.

Inga bilder än - blitzljus får vänta.

All honnör til dom som valde ut våra så vackra råttor.Vi vet tyvärr inte exakt
vart dom kommer ifrån... vilken uppfödare...

Se, så - litet norska... sen rätt mycket av min ack så rostiga svenska. Därför
att jag vet att några grannlandsmän följer med min blogg. Och att vi brukar
förstå svänska lättare, än vad dom flästa i Sverige förstår norska. Och därför
att svenska är mitt klara andramål. Faktiskt (believe it or not ;)




Sköt om dig själv ~ och om andra! Kramis och  natti-natt ^^


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar