torsdag 24. juli 2014

Jeg liker ikke sommeren!


Nei, jeg kan virkelig ikke fordra maks-temperaturer, høytrykk i kø og tropenetter.

Det ligger i genene mine; mamma var også sånn.

Jeg gleder meg på andres vegne... at de nyter solsteik, ferie, bading, søndag hele
uka, turer, køer, what ever. Shorts, sandaler og ekte smil. Vel bekomme.

Selv klager jeg helst ikke. Men vet å innrette meg: Kaldt vann og air condition.
Mats durer og går, iblant nærmest hele døgnet... aner ikke hva jeg skulle ha
gjort uten Matsui-AC'n.

Når temperaturen er tilnærmet levelig, det vil si tidlig morgen eller sen kveld,
da titter jeg fram. Da kan jeg ha matlyst (noe det er dårlig med ellers, i varmen),
og spise et bedre måltid. Tutle litt i hagen, gjøre litt husarbeid and so on.

Nå er det hett for tida, at selv tidlige morgener er varme. Og temperaturen...
det er jo veldig varmt, helt fram til ca. midnatt.

(Før var jeg ofte klimaflyktning, stakk over til Sogndal når hele Østlandet kokte.
Virkelig herlig!)

Vår, høst og vinter, takk. Sommerstid er for spesielt interesserte.


Kos deg videre, 'a ^^,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar